از دستاورد‌های سیدالشهدای خدمت؛ یارانه نقدی ۴ برابر شد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد شد واردات در ازای صادرات غیرکشاورزی اجرا می‌شود بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

یارانه در صورت خرید ارز سهمیه‌ای قطع می‌شود؟ (۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۵۷۴۴۱
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
یارانه در صورت خرید ارز سهمیه‌ای قطع می‌شود؟ (۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲)
خرید ارز سهمیه‌ای با کارت ملی در سال جاری، ملاکی برای قطع یارانه و تغییر دهک‌بندی یارانه‌بگیران از سوی وزارت رفاه است که سخنگوی دولت نیز امروز بر آن تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید تا سال گذشته مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واکنشی به تاثیر خرید ارز سهمیه‌ای روی تغییر دهک‌بندی یارانه‌بگیران یا حذف یارانه آن‌ها نداشتند و حتی در برخی موارد برعکس این موضوع را مطرح می‌کردند که خرید این ارز موجب حذف یارانه نمی‌شود.

اما به نظر می‌رسد این تصمیم در سال جاری تغییر کرده و هر شخصی که ارز سهمیه‌ای با کارت ملی خریداری کند، این اقدام ملاکی برای اعمال این تغییرات است.

دو روز گذشته که تغییراتی در شرایط دریافت ارز سهمیه‌ای اعمال و اعلام شد، زمزمه‌هایی مبنی بر تاثیر خرید این ارز در تغییر ارزیابی متقاضیان برای تخصیص یارانه نیز مطرح شد. در این میان، سوالی که برای مردم ایجاد شد این بود که اگر کسی ارز سهمیه‌ای بخرد، یارانه‌اش قطع می‌شود یا خیر؟

علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره منابع مورد بررسی برای دریافت یارانه اظهار کرد: دریافت ارز ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ یورویی یکی از منابع اطلاعاتی است که وزارت رفاه می‌تواند از آن برای تعیین دهک خانوار استفاده کند، زیرا کسانی که ارز می‌گیرند، عموما جزو افرادی هستند که در دهک بالا قرار دارند؛ لذا نباید از کارت ملی دیگران چه برای تراکنش مالی و بانکی در داخل مغازه و چه برای دریافت ارز استفاده شود، زیرا این‌ها جزو مواردی هستند که برای دهک‌بندی افراد و خانوار‌ها و پرداخت یا قطع یارانه ملاک قرار می‌گیرند؛ بنابراین مردم باید بیشتر دقت کنند که کارت ملی خود را در اختیار برخی سودجویان برای خرید ارز سهمیه‌ای قرار ندهند تا مشکلاتی از این دست برایشان به وجود نیاید.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->